Viihtyisä sijaintimme

Viihtyisä pihapiiri keskustan tuntumassa

Puiden ja nurmialueiden välissä kiemurtelee hiekkatie. Orava hyppää omenapuun oksalta leikkimökin katolle ja sukeltaa marjapensaan alle. Mökissä on kauppaleikki menossa; kepeistä tehtyjä kakkuja myydään lehtirahoilla. Viereisissä keinuissa on menossa keinupallomatsi. Välillä pallo karkaa futiskentälle asti, ja maalivahti palauttaa sen heittämällä. Pihan toisessa laidassa on käynnissä keppihevoskisat. Oppilasryhmä istuu penkeillä juttelemassa. Puiden takaa siintää Saimaa. Tervetuloa Lappeenrannan steinerkoulun välitunnille!

Koulupihamme sijaitsee vanhalla esikunta-alueella, noin kahden kilometrin päässä Keskustasta. Bussipysäkit sijaitsevat noin 100m päässä koululta, ja sen kautta kulkevat linja 1, 1Z, 5 ja 8. Kouluumme on siis helppo tulla, ja pihapiiri vanhoine rakennuksineen on viihtyisä ja kodikas.

Aivan koulumme vierestä, Saimaan rantaa pitkin kulkee myös rantaraitti. Se päättyy toisessa päässä Keskustan itäpuolelle, ja jatkuu aina Skinnarilaan asti. Huhtiniemessä pidämme usein sisäliikuntatuntejamme.

Liikunnasta puheen ollen, hiihtolatuja menee koulun ympärillä runsaasti. Huhtiniemessä kiertävät haastavammat ladut, mutta esimerkiksi Helsingintien toisella puolella menee kevyempi Maasotakoulun lenkki. Sieltä taas on yhdyslatu pitkälle ja tasaiselle lentokentän ladulle.

Saimaan vesien lisäksi metsä on runsas elementti ympäristössämme. Koulumiljöömme vaikka onkin melko avonainen, on se silti puiden täyttämä. Helsingintietä lukuunottamatta pihaamme ympäröivät metsäiset tontit tai rajavyöhykkeet. Luonto on läsnä sekä pihapiirissämme, että sen ympärillä.