Kerhotoiminta

Monipuolista kerhotoimintaa

Koulullamme toimii useita erilaisia kerhoja. Kerhotoiminta on vapaaehtoista ja ilmaista.

Kerhotoiminnan tavoite

Lappeenrannan steinerkoulun kerhotoiminnan tavoitteena on kehittää yksilöllisyyttä, toisten hyväksyntää ja sosiaalisia taitoja, sekä ohjata oppilaita huomaamaan, että yhteisiin asioihin voi vaikuttaa. Kerhoissa toimivien oppilaiden kautta kaikki koulun oppilaat saavat uutta sisältöä koulupäiviin.

Verso

Verso-Sovittelu on yhteisöllinen menetelmä, joka tarjoaa lapsen toimijuutta tukevan tavan ratkaista lasten ja nuorten välisiä ristiriitoja arkipäivässä. Sovittelulla puututaan mieltä pahoittavaan toimintaan mahdollisimman varhain.

Versolaiset saavat koulutuksen sovitteluun. Koulussamme Verso-toiminnasta vastaa Katja Tamminen ja Anu tylli.

Onetu – Oppilasneuvosto ja tukioppilastoiminta

Onetuun valitaan oppilaita luokilta 4-9. Onetu järjestää vuosittain tapahtumia kuten koulurauhanjulistuksen, Halloween-discon, ystävänpäiväohjelmaa.

Sävelsiipi

Koulumme lapsikuoro Sävelsiipi laulaa ja harjoittelee viikoittain musiikkiluokassa. Kuoro osallistuu muun muassa Metku-lastenkuorotapahtumaan ja järjestää Steidols-laulukilpailun joka vappu.

Voit tilata meidän myös esiintymään erilaisiin tilaisuuksiin. Ota yhteyttä rehtoriin ja sovi keikasta kanssamme!

Justuksen pelikerho

Pelikerho kokoontuu Kareliatalolla viikoittain. Pelikerhossa pelataan uusia ja innostavia lautapelejä. Kerho on avoin kaikille koulun oppilaille.

Pallokerho

Koulumme kerhotoiminta- ja harrasteohjaaja Petja Summanen pitää joka maanantai pallokerhoa.

Askartelukerho

Askartelukerho toimii joka tiistai Kareliatalolla Mariina Niittymäen ohjauksessa. Kerho on avoin kaikille.